blog_yazilari
Trapez Kaslarını Geliştirmek için Yapman Gereken 7 Hareket
Ürün sepete eklenmiştir.
BLOG

Trapez Kaslarını Geliştirmek için Yapman Gereken 7 Hareket

 

Trapez kasları, vücut geliştirme ile ilgilenenlerin çok sevdiği bir kas grubudur. “Trapez kası ne işe yarar?” diye düşündüğümüzde bu kasların sadece görüntü değil, aynı zamanda omuz ve kol ile ilgili birçok fonksiyonu yerine getirdiğini görürüz. Birçok kişi yerinde geliştirildiğinde, güzel bir görünüm elde edilmesinden dolayı trapez kası nasıl gelişir,bunu merak eder. Trapez kasları; trapez egzersizleri ve trapez hareketleri ile kolay bir şekilde geliştirilir. İşte trapez kaslarını geliştirmek için yapman gereken 7 hareket…

Not: Burada dikkat edilmesi gereken nokta, trapez kaslarının çok hızlı bir şekilde belirginleştiğidir. Aşırı şekilde trapez kası çalışmak, istenmeyen bir görünüme neden olabilir. Trapez kası, omuz ve sırt gibi bölgeler çalışılırken aktif olan bir kastır. Ekstra olarak çalıştırılması gerekli değildir. 

  1. Trapez Egzersizleri: Barbell Reverse Shrug

Barbell Reverse Shrug nasıl yapılır?

  • Ayaklar, omuz genişliğinde açılır.
  • Avuç içi arkaya doğru bakacak şekilde durulur ve bar omuz genişliğinde, arakadan tutulur.
  • Başlangıç pozisyonu için kollar gergindir.
  • Kollar kırılmadan omuz hareketi ile bar yukarı çekilir. Bu esnada nefes verilir.
  • 1 saniye bekledikten sonra yavaş bir şekilde nefes alarak indirilir.
  • Burada dikkat edilmesi gereken nokta, kol ile barın çekilmeyişidir. Omuz ekleminden başka eklem çalışmamalıdır.
  • Başlangıç pozisyonuna dönerek hareket tekrar edilir.

2. Trapez Egzersizleri: Barbell Close Grip Upright Row

Barbell Close Grip Upright Row nasıl yapılır?

  • Avuç içi vücuda doğru olacak ve iki elin arası 15 cm olacak şekilde bar tutulur.
  • Ayaklar omuz genişliğinde açılır.
  • Bar ve eller vücuda yakındır veya yaslıdır.
  • Nefes vererek bar yukarı doğru vücuda yakın bir şekilde çekilir.
  • Çeneye ulaşıldığında, dirseklerin bileklerden yukarıda olduğuna emin olunmalıdır.
  • 1 saniye boyunca çene hizasında tutulan bar; nefes alarak aşağıya doğru, kolların gerginlik noktasına kadar indirilir.
  • Başlangıç pozisyonuna dönerek hareket tekrar edilir.
  1. 3. Trapez Egzersizleri: Barbell Shrug

Barbell Shrug nasıl yapılır?

  • Ayaklar omuz genişliğinde açılır.
  • Avuç içi vücuda bakacak şekilde, bar omuz genişliğinde tutulur.
  • Kollar gergin bir şekilde, omuz hareketi ile nefes vererek bar omuzlardan yukarı çekilir.
  • 1 saniye bekledikten sonra nefes alarak omuzlar aşağı indirilir.
  • Başlangıç pozisyonuna dönerek hareket tekrar edilir.
  1.  Trapez Egzersizleri: Dumbbell Shrug
  2. Dumbell Shrug nasıl yapılır?
  • Her ele birer adet dumbbell alınır.
  • Ayaklar omuz genişliğinde açılır.
  • Avuç içleri yandan vücuda doğru bakmalıdır.
  • Kollar gergin bir şekilde, omuz yukarı doğru yavaşça kaldırılır.
  • Omuzlar maksimum seviyedeyken 1 saniye beklenir ve bar nefes alarak aşağıya yavaşça indirilir.
  • Başlangıç pozisyonuna dönerek hareket tekrar edilir.
  1.  Trapez Egzersizleri: Face Pull

      Face Pull nasıl yapılır?

  • Kısa halat makineye takılır. Göz seviyesinden hafif yukarı konumlandırılır.
  • Ayaklar omuz genişliğinde açılır.
  • Halat tutularak ipin gerilmesini sağlanır ve pozisyon alınır.
  • Halat dirseklerin arkaya düşmesini sağlayacak şekilde nefes vererek çekilir.
  • 1- 2 saniye boyunca maksimum noktasında kaldıktan sonra nefes alarak başlangıç pozisyonuna dönülür.
  1. Trapez Egzersizleri: Snatch Grip Shrug

      Snatch Grip Shrug nasıl yapılır?

  • Ayaklar omuz genişliğinde açılır.
  • Bar avuç içi vücuda bakacak ve omuz genişliğinden biraz daha fazla olacak şekilde tutulur.
  • Kollar gergin bir şekilde, omuz hareketi ile birlikte nefes vererek bar omuzlardan yukarı doğru çekilir.
  • 1 saniye bekledikten sonra, nefes alarak omuzlar aşağıya indirilir.
  • Başlangıç pozisyonuna dönerek hareket tekrar edilir.
  1. Trapez Egzersizleri: Farmer’s Walk

        Farmer’s Walk nasıl yapılır?

  • İki adet dumbbell, avuç içi vücuda bakacak şekilde tutulur.
  • Bu şekilde 20-30 adım yürünür.
  • Ara vererek hareket tekrar edilir.